Két önkéntesünk 8 kedvenc szilveszteri kutyamentése

2019. november 25. 08:38 - Macska_fogó

Hatodik éve szervezzük meg a Szilveszteri Állatmentő Ügyeletet, minden évben több, mint 200 önkéntes társunk segítségével. Minden évben vannak történetek, amiket szívesen osztunk meg egymással, mert valamiért megmarad bennünk, és örömmel töltött el minket. Most ezekből mutatunk meg nektek párat tavalyról, két telefonos koordinátorunk, Daniella és Noémi mesél el pár emlékezetes mentést.

person-petting-brown-and-white-dog-3166702.jpg

Fókakutya

Daniella: Abonyban találtak egy kutyát, aki nem tudott járni, fókázott, illetve a derekán hurok volt elgennyesedve. Chip nem volt benne. Én kaptam az ügyet, szerveztem neki fuvart és ideiglenest, köszönöm Évának, hogy fogadta a kutyust és hogy folyamatosan tájékoztat az állapotáról. Továbbá a fuvaros lányoknak, hogy egy órás utat bevállaltak érte. Tőle a Kutyamentsvárba került Gyömrőre, ahol az első szteroid injekció után már bizonytalanul lábra tudott állni. Reméljük helyre tudják majd hozni.

A kutya tudtunkkal még a menhelyen van. Link itt.

Igazi csapatmunka

Noémi: Bár nem került haza, de nagyon sokan dolgoztunk már azon is, hogy meg tudjuk fogni. Először nyom nélküli volt, majd szóltak, hogy ismét látják, gyorsan szerveztünk chipolvasó bandát, majd utána ideiglenest. Igazi csapatmunka kellett nagyon gyorsan, talán ez volt a kedvencem esetem. 

49569690_2009961532384539_895346040918507520_o.jpg

DaniellaTalán nekem is ez a kedvencem. Az is szuper volt benne, hogy a bejelentők, akik először féltek megfogni, később az állatmentők kérésére mégis odacsalogatták magukhoz, az állatmentő negyedóránként hívta és instruálta őket, míg oda nem értek a helyszínre. Több állatmentő összefogása kellett, de baromi gyorsan reagáltak, pedig viszonylag messzebbről kellett menniük, és aztán hip-hop lett idije is a kutyának. Ez egy igazi happy endes sztori. Főleg azért is, mert ezt tényleg kompletten mi szerveztük.

Noémi: Meg az is tök jól látszott, hogy egy műszakváltás sem hátráltató tényező. Bár én nem voltam már ügyeletben, engem értesítettek, hogy megjelent a kutya, de nem meri megfogni. Én pedig szóltam az aktuális koordinátornak, Daniella pedig borzasztó gyorsan intézkedett. Köszönet érte!

A kutya még gazdát keres. Link itt.

Bárki segíthet

49372185_2014324518614907_4759377707375001600_n.jpg

Noémi: Ez nem megrázó vagy nagy happy end, inkább arra példa, hogy akkor is próbáljunk segíteni és kitartani, ha nem tudjuk befogadni a házunkba a kutyust. Nagy tisztelet a hölgynek, aki három napig tartotta a telkén a kutyust, éjjelre az előszobába engedve, mert akkorra Debrecen közelében már sehol nem lehetett kutyát elhelyezni, minden tele volt, autója sem volt, hogy bárhová vigye. {szerk.: akkor Debrecenben már több, mint 100 talált kutyát jelentettek be a helyi menhelynek} De biztattam, hogy találok valamit, fuvart is szervezek, csak ne engedje el. Ő kitartott, és el is tudtam helyezni Nyíregyházán az Állatbarát Egyesületnél, a fuvaros is az egyik önkéntesünk volt.

Még gazdát keres, az Állatbarát Alapítvány Facebook oldalán lehet érdeklődni utána privát üzenetben. Ügyeletes link itt.

Autópályás nagykutya

49535909_2008722419175117_5720513498987888640_n.jpg

Noémi: Autópályán jelentettek egy nagytestű kutyust. Esztert küldtem érte, mire odaért, egy házaspár már kocsiba rakta. Az ő telefonszámukat megszerezve felhívtam, kissé pánikban voltak, mert bár felvették a kutyát, de nem tudták hová vinni. Elnavigáltam őket chipet olvasni, az nem volt benne. Majd ismét Eszter önkéntesünk segítségét kértem, hogy el tudjuk-e nála helyezni ideiglenesben. Hála neki, hogy befogadta és gondoskodott róla, amíg másnap meg nem lett a gazdi. Igazi happy end. Link itt.

Dundi-bundi

Noémi: Őt egy Tom Market udvarába zárták be a jólelkű boltosok, azt hittük vemhes. Mivel hirtelen nem találtam senkit, aki ki tudna menni, bevittem a csoportba az ügyet, és négyen is ötleteltünk rajta, aminek a végén Flóra talált egy Egyesületet, akik kimentek chipet olvasni. A végén szerencsére meglett a gazdi, és kiderült, hogy nem vemhes, csak kissé 'dundi'. Szuper volt, köszi Csajok a segítséget! Link itt.

Három gyors mentés

Noémi: Két napig volt idiben ez a borzasztó nagy kölyök, majd elvitték chipet olvasni. Volt benne szerencsére, így hazakerült, de a megtalálók itt is rengetegszer hívtak, megígértem nekik, ha nincs chip akkor elhelyezzük a kutyust. Link itt.

49203533_2011629495551076_6390730578454380544_n.jpg

Daniella: A mi riasztásunkra ment a helyi állatvédő, haza is vitték. Kiderült, hogy öreg, ízületes, azért biceg. Ami a nem szép a történetben, hogy másnap megint összeszedték, és hazavitték... Link itt.

Noémi: Mi szerveztünk chipolvasót, akik kimentek hozzá, így jutott haza. Link itt.

Te is segítenél?

Daniella és Noémi önkéntes telefonos koordinátorai a Szilveszteri Állatmentő Ügyeletnek több éve, és nagyon lelkiismeretesen és profin dolgoznak. Ha te is szeretnél segíteni, akkor ebben a bejegyzésben összefoglaltuk, milyen feladatokra keresünk önkénteseket, és jelentkezni is tudsz.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://juttasshaza.blog.hu/api/trackback/id/tr4115300102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása